Archief

  • Beheerder

    Om het prikbord naar een hoger niveau te brengen hebben we gemeend om de werkwijze van de beheerders van het Verkeersregelaars prikbord vast te leggen en een toelichting te geven. Als gebruiker van het Verkeersregelaars prikbord dient u dit te interpreteren als een aanvulling op de huisregels.

    Kort samengevat komt het op een aantal punten neer, lees niettemin deze complete post om eventuele misverstanden te voorkomen.

    - Geen namen van personen en/of bedrijven, indien niet noodzakelijk voor een topic;

    - ‘Wie kent bedrijf ….’ topics zijn niet toegestaan;

    - Niet overnemen van artikelen waarvan het auteursrecht niet bij uzelf ligt;

    - Geen MSN-achtige discussies, hiervoor bestaat de optie ‘privéberichten’.

    - Geen commeriele uitingen zoals Verkeersregelaars aangeboden / Verkeersregelaars Jassen te koop ect;

    Dit prikbord is een discussieplatform, waar iedereen op basis van onderling respect over zaken met betrekking tot het vakgebied van Verkeersregelaars, in de ruimste zin van het woord, met elkaar kan discussiëren. Wanneer u een nieuw topic opent, maak dan duidelijk welke discussie u aan wil gaan. Bedrijfsnamen mogen uiteraard wel genoemd worden, vraag uzelf alleen af of het voor de discussie relevant is? Wanneer er binnen een bedrijf iets gebeurt waarbij u zich afvraagt of het wel kan of mag, dan is het veelal voor de discussie helemaal niet nodig om de bedrijfsnaam te noemen.

    Indien er bedrijfsnamen genoemd worden en het is voor de discussie niet relevant zullen de beheerders de bedrijfsnaam verwijderen. Ga niet naar (bedrijfs)namen vragen als de topicstarter er voor kiest om geen namen noemen. Het verhullen van bedrijfsnamen door bijvoorbeeld het logo te beschrijven staat gelijk aan het noemen van de bedrijfsnaam.

    Berichten die het kennelijke doel hebben personen en/of bedrijven te beschadigen worden zonder opgaaf van reden verwijderd, inclusief alle reacties die daar wellicht al onder staan. Discussies over het functioneren van bedrijven zijn tevens niet toegestaan, daar zijn andere wegen voor. Over elk bedrijf zijn namelijk positieve en negatieve zaken te noemen, de negatieve zaken worden uitvergroot door een kleine groep mensen, die bijvoorbeeld met het betreffende bedrijf een zakelijk conflict hebben. Ook maken zij veelal gebruik van anonimiteit waardoor hun uitspraken niet controleerbaar zijn.

    Nieuwsitems die u in andere media vind met betrekking tot Verkeersregelaars mogen geplaatst worden. Maar ook hier geld dat er wel een discussie aan verbonden moet kunnen worden. Het is om auteursrechtelijke redenen niet toegestaan om complete artikelen te kopiëren vanuit een andere bron en deze over te nemen op het prikbord. De berichtkop en wellicht het meest relevante stukje kunt u hier plaatsen, verwijs altijd naar de bron en zet als het gaat om een internet artikel een link naar het artikel op de betreffende website, dan kan een ieder het artikel daar volledig lezen.

    Discussies moeten interessant zijn voor meerdere bezoekers. Regelmatig ontstaan er MSN-achtige zaken, die voor anderen geen meerwaarde hebben. We wijzen u hiervoor graag op de mogelijkheid om privé berichten aan andere prikkers te versturen. In dit kader is het dus ook niet de bedoeling om examenuitslagen, het verloop van een sollicitatieprocedure of andere zaken die onbekenden niets aan gaan op het prikbord te melden. Het kan voorkomen dat het terloops ter sprake komt, dat is verder geen probleem.

    Ondanks deze toelichting kan het zijn dat er verschillen bestaan in de interpretatie van de regels. Beheerders van dit prikbord behouden zich het recht voor om gebruikers zonder opgaaf van redenen te weigeren of om berichten te wijzigen of te verwijderen. De beheerders maken uiteindelijk de afweging wat wel of niet kan. Hierover gaan wij op het prikbord niet in discussie. Indien u hier vragen of opmerkingen over heeft, dan kunt u dat kenbaar maken via de link “Reactie aan de webmaster” onderaan de pagina. Wij zullen deze trachten te beantwoorden, uitgebreide correspondentie zullen wij hier echter niet over voeren.

    We wensen je veel plezier toe op het Verkeersregelaars prikbord!

  • Beheerder

    De laatste tijd is het vak Verkeersregelaar vaak in de media, met als hoofdmoot de agressie tegen deze groep.

    Sinds kort hebben wij qua strafmaat de ambtenaren status…..dus dubbele straf voor de bestuurder die onze aanwijzingen niet opvolgt.

    Merken jullie daar wat van in de praktijk????

  • Beheerder

    Welkom op het Prikbord van Verkeersregelaars.Startpagina.nl

    Een nieuwe site waar Verkeersregelaars elkaar kunnen treffen.

    Heb je vragen, problemen of een mooi verhaal…plaats dan een bericht :-)

  • Frank

    Nee, in de praktijk heb ik daar tot op heden niets van gemerkt, de agressie neemt inderdaad toe en dat komt omdat de Nederlander een voor geprogrammeerd volkje is dat er nog niet aan gewend is dat er op bepaalde punten van het o zo grote wegen net geüniformeerde mannen en vrouwen staan die opgeleid zijn om het verkeer in goede banen te leiden, daar komt dan bij dat sommige van hen er al een probleem mee hebben als ze door de politie op hun fouten worden gewezen dus laat staan dat een verkeersregelaar een aanwijzing geeft die ook maar iets in de buurt komt van de aanwijzing die een politie man of vrouw geeft.

  • Dennis H.

    Denk dat de mentaliteit van de Verkeersregelaar ook meespeelt in het verhaal.

    Een hoop collega's kunnen het niet hebben als een auto door rijdt. Soms begrijpen mensen het niet gelijk (dus tekens niet goed of duidelijk genoeg gegeven) en dan springt de Verkeersregelaar er met gevaar voor eigen leven voor.

    Tja, waarom de Media er zo op duikt is mij ook een raadsel….maar daardoor hebben we nu qua straffen wel de ambtenaren status :-) Dus dubbele straffen voor de automobilist die niet luistert ** Gniffel**

  • edwin1872

    Het vak verkeer regelaar bestaat al een geruime tijd. Vraag jezelf eens af waarom er begin jaren 90 tamelijk weinig agressie was tegen deze groep van mensen die het verkeer op evenementen, wegwerkzaamheden, en dergelijke in goede banen lijden?!

    Er zijn een aantal antwoorden hierop, en ik zal er een paar geven:

    1: vroeger werden de verkeersregelaars begeleid door de politie vaak ter plaatse aldan niet direct in de buurt, de automobilisten keken dus wel uit om zich aggressief te gedragen naar de verkeersregelaar.

    2: door de opkomst van geweld tegen de geuniformeerde mensen is het een sport geworden dat aggressie tegen deze mensen wordt gepleegt, aldan niet met of zonder zichtbare verwondingen. Kijk de kranten er maar op na, het geweld tegen deze mensen is medio 2004 toe genomen door ook de brandweer, ambulance personeel en tevens ook de verkeersregelaars te gaan mishandelen.

    3: de mentaliteit van de regelaars naar de foute automobilist toe, scheer niet iedereen over 1 kam er zijn al genoeg voor oordelen in deze maatschappij.

    het is al een tijd geleden dat deze gezegde is uitgesproken: een beter milieu begind bij je zelf!

  • Frank

    Lijden met IJ, vandaar dat de agressie tegen verkeersregelaars steeds verder toeneemt.

  • Beheerder

    Is het nu pannenkoek of pannekoek

  • Beheerder

    Politieagent brokkenpiloot

    Bij ongevallen met politieauto's en -motoren zijn in drie jaar tijd tien agenten en een burger omgekomen. Dat blijkt uit cijfers die De Volkskrant heeft achterhaald.

    Bijna 500 mensen raakten gewond en de schade bedroeg 46 miljoen euro. De Nederlandse Politiebond maakte drie jaar geleden al melding van het grote aantal ongelukken. Volgens de bond gaan agenten vooral bij achtervolgingen vaak tot het uiterste, maar is het de vraag of dat altijd verstandig is.

    Er zijn sinds een aantal jaar speciale rijopleidingen voor agenten, maar daar is door gebrek aan tijd weinig animo voor. Vorig jaar werd al bekend dat van de 20.000 agenten die ervoor in aanmerking komen, zich maar 1200 hadden ingeschreven. Minister Ter Horst wil de opleiding vanaf volgend jaar verplicht stellen.

    En de overige weggebruikers hebben er niets mee te maken zeker?

    Als je ziet hoe mensen op OSG reageren, denk ik dat daar een rijopleiding ook op zijn plaats is :-)

  • Beheerder

    Ik neem mijn woorden terug LOL

    (Novum) - Drie politieagenten zijn dinsdagavond in Utrecht gewond geraakt bij een botsing tussen twee politiewagens. De ene auto was voor assistentie onderweg naar de andere auto. Op een kruising zag de bestuurder van de ene wagen de andere politieauto over het hoofd, waarna ze botsten, meldt een politiewoordvoerder woensdag.

    In een van de auto's zat een lastige verdachte, die even daarvoor in de Potterstraat in de wagen was gezet. De andere politieauto was op verzoek van de agenten van het eerste politievoertuig onderweg om assistentie te verlenen, omdat de verdachte zich vervelend gedroeg, zegt de woordvoerder.

    De drie agenten zijn naar het ziekenhuis gebracht. Daar werd geconstateerd dat ze geen ernstig letsel hadden en weer naar huis konden. Een andere agent en de verdachte, die ook in de auto's zaten, hoefden niet naar het ziekenhuis.

    De Volkskrant schrijft woensdag dat in drie jaar tijd bij ongelukken met voertuigen van de politie elf mensen zijn omgekomen, onder wie één burger. Daarnaast raakten 440 burgers en 43 agenten gewond. Bij de ongelukken is een totaalbedrag van 46 miljoen euro aan letsel- en materiële schade ontstaan. Bestuurslid Jan-Willem van der Pol van de Nederlandse Politiebond zei woensdag in een reactie op Radio 1 dat er soms te grote risico's worden genomen bij achtervolgingen op hoge snelheid door de stad.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.