Om het prikbord naar een hoger niveau te brengen hebben we gemeend om de werkwijze van de beheerders van het Verkeersregelaars prikbord vast te leggen en een toelichting te geven. Als gebruiker van het Verkeersregelaars prikbord dient u dit te interpreteren als een aanvulling op de huisregels.
Kort samengevat komt het op een aantal punten neer, lees niettemin deze complete post om eventuele misverstanden te voorkomen.
- Geen namen van personen en/of bedrijven, indien niet noodzakelijk voor een topic;
- ‘Wie kent bedrijf ….’ topics zijn niet toegestaan;
- Niet overnemen van artikelen waarvan het auteursrecht niet bij uzelf ligt;
- Geen MSN-achtige discussies, hiervoor bestaat de optie ‘privéberichten’.
- Geen commeriele uitingen zoals Verkeersregelaars aangeboden / Verkeersregelaars Jassen te koop ect;
Dit prikbord is een discussieplatform, waar iedereen op basis van onderling respect over zaken met betrekking tot het vakgebied van Verkeersregelaars, in de ruimste zin van het woord, met elkaar kan discussiëren. Wanneer u een nieuw topic opent, maak dan duidelijk welke discussie u aan wil gaan. Bedrijfsnamen mogen uiteraard wel genoemd worden, vraag uzelf alleen af of het voor de discussie relevant is? Wanneer er binnen een bedrijf iets gebeurt waarbij u zich afvraagt of het wel kan of mag, dan is het veelal voor de discussie helemaal niet nodig om de bedrijfsnaam te noemen.
Indien er bedrijfsnamen genoemd worden en het is voor de discussie niet relevant zullen de beheerders de bedrijfsnaam verwijderen. Ga niet naar (bedrijfs)namen vragen als de topicstarter er voor kiest om geen namen noemen. Het verhullen van bedrijfsnamen door bijvoorbeeld het logo te beschrijven staat gelijk aan het noemen van de bedrijfsnaam.
Berichten die het kennelijke doel hebben personen en/of bedrijven te beschadigen worden zonder opgaaf van reden verwijderd, inclusief alle reacties die daar wellicht al onder staan. Discussies over het functioneren van bedrijven zijn tevens niet toegestaan, daar zijn andere wegen voor. Over elk bedrijf zijn namelijk positieve en negatieve zaken te noemen, de negatieve zaken worden uitvergroot door een kleine groep mensen, die bijvoorbeeld met het betreffende bedrijf een zakelijk conflict hebben. Ook maken zij veelal gebruik van anonimiteit waardoor hun uitspraken niet controleerbaar zijn.
Nieuwsitems die u in andere media vind met betrekking tot Verkeersregelaars mogen geplaatst worden. Maar ook hier geld dat er wel een discussie aan verbonden moet kunnen worden. Het is om auteursrechtelijke redenen niet toegestaan om complete artikelen te kopiëren vanuit een andere bron en deze over te nemen op het prikbord. De berichtkop en wellicht het meest relevante stukje kunt u hier plaatsen, verwijs altijd naar de bron en zet als het gaat om een internet artikel een link naar het artikel op de betreffende website, dan kan een ieder het artikel daar volledig lezen.
Discussies moeten interessant zijn voor meerdere bezoekers. Regelmatig ontstaan er MSN-achtige zaken, die voor anderen geen meerwaarde hebben. We wijzen u hiervoor graag op de mogelijkheid om privé berichten aan andere prikkers te versturen. In dit kader is het dus ook niet de bedoeling om examenuitslagen, het verloop van een sollicitatieprocedure of andere zaken die onbekenden niets aan gaan op het prikbord te melden. Het kan voorkomen dat het terloops ter sprake komt, dat is verder geen probleem.
Ondanks deze toelichting kan het zijn dat er verschillen bestaan in de interpretatie van de regels. Beheerders van dit prikbord behouden zich het recht voor om gebruikers zonder opgaaf van redenen te weigeren of om berichten te wijzigen of te verwijderen. De beheerders maken uiteindelijk de afweging wat wel of niet kan. Hierover gaan wij op het prikbord niet in discussie. Indien u hier vragen of opmerkingen over heeft, dan kunt u dat kenbaar maken via de link “Reactie aan de webmaster” onderaan de pagina. Wij zullen deze trachten te beantwoorden, uitgebreide correspondentie zullen wij hier echter niet over voeren.
We wensen je veel plezier toe op het Verkeersregelaars prikbord!