Archief

  • angel77

    Er zijn signalen dat men voor bijv. inhurende partijen in de branche die zorgt voor de verkeersregelaars / verkeersveiligheid

    een ISO certificering verplicht wil gaan stellen waardoor Oost Europeesche taferelen worden beperkt / kunnen worden voorkomen.

    Hierdoor zou ook een verbetering van diverse werkomstandigheden kunnen plaatsvinden.

    Zinvol of onzinnig ?

    Met de Oost Europeesche taferelen wordt volgens mij ook bedoeld: de uitbuiting van medewerkers door nog minder dan een uitzendtarief

    aan medewerkers te betalen en de volle laag bij de opdrachtgever in rekening te brengen “wegens hoge kantoorkosten”

    Iets wat soms nu ook al aan de hand is

  • Beheerder (Dennis)

    In Nederland geldt het minimumloon, en als ondernemer (Ook ZZP) bepaald zelf zijn loon.

    Als je te weinig rekent, dan doe je iets niet goed, spreken van Oost Europeesche taferelen vind ik dan ook nergens op slaan.

    Voor rest zie ik, wat jij omschrijft, alleen maar als zaken doen. Zo goedkoop mogelijk inkopen, en zo duur mogelijk wegzetten. Dus Marges draaien.

  • Bremmie

    Ik ben het met Beheerder Verkeersregelaarspagina eens.

    Bedrijven die het durven om minder dan het minimumloon te betalen en nog steeds personeel kunnen vinden…..Dan zijn het masochisten die hier graag blijven werken! Daarbij wordt er vrij snel korte metten mee gemaakt door rechters en controlerende instanties.

    Het maakt mij als werknemer niet uit hoe duur of hoe goedkoop mijn werkgever mij uitbesteed. Ik krijg toch mijn contractuele salaris, of hij nu winst of verlies op mij maakt. Indirect gaat het mij wel aan, want als hij alleen maar verlies draait, gaat hij, vroeg of laat, mijn salaris niet meer kunnen veroorloven en stopt het bedrijf vrij snel haar bedrijfsvoering. Da's niet leuk.

    Uitbuiting vindt plaats op andere gebieden, die niet of nauwelijks onder een certificering (kunnen) vallen. Theoretisch kan een werkgever veel doen aan veiligheid van de werknemer. Je kunt pbm's uitgereikt hebben gekregen, maar die dan voldoen aan de meest minimale eisen, je kunt een vage training krijgen, waar je niet veel aan hebt op de werkvloer; de weg. Het bedrijf kan een aantal controlerende afdelingen in het leven geroepen hebben, maar als die niet voldoen aan de verwachtingen of eisen, heb je er als werknemer nog steeds niets aan.

    Al het bovengenoemde staat heel erg interessant op bedrijfsbrochures en websites, maar dat komt mij, als medewerker, niet of nauwelijks ten goede. Maar hé, het bedrijf voldoet dan nog wel aan de nodige ISO- of NEN- of wat voor -certificering dan ook.

    Zo'n certificering geeft heeft veelal alleen betrekking op het gebruikte materieel, bedrijfsprocessen en bedrijfsveiligheid. Wauw, daar voldoe ik als bedrijf dus volledig aan, dus kan ik hier weer trots mee pronken op mijn site en wellicht mijn tarieven een beetje opkrikken.

    Intussen staan de medewerkers te vloeken en te tieren op de weg, want die trekken (nog steeds) aan het kortste eind; onderbetaald, in verhouding met de werkzaamheden en de werkomstandigheden. Ondergewaardeerd, ook hier weer gezien de arbeidsomstandigheden en werkzaamheden; je wordt nauwelijks gewaardeerd door uitvoerders, je wordt door hun behandeld als noodzakelijk kwaad, je bent nog steeds mikpunt van agressie van de weggebruikers.

    Geregeld onvoldoende uitgerust met kwalitatief goed materieel.

    Vaak te lange werkroosters, zonder mogelijkheid op pauzes of tijdige aflossingen.

    En dan vergeet ik ongetwijfeld nog veel andere zaken.

    Lang leve de nieuwe, onzinnige certificeringen!!!

  • VerkeersregelaarsLand

    Beste Collegas,

    Gezien het feit dat Bevoegdverkeersregelaar het niet meer doet, zijn wij een site gestart onder de naam Verkeersregelaars Land.

    Hier vind je nieuwtjes, algemene zaken, groene lijst en een zwarte lijst.

    Kom ook eens kijken op www.VerkeersregelaarsLand.nl

  • Mike

    Wil iedereen die een zakelijk probleem heeft met Traffic Hulp uit Amsterdam zich bij mij melden om gezamenlijk een halt te brengen aan de malafide praktijken van dit bedrijf.

    Neem kontakt met me op via de mail !!

    info@verkeersregelaar-mike.nl

  • j.wouters@planet.nl

    We zoeken mensen die stevig in hun schoenen staan en weggebruikers een aanwijzing kunnen geven………

    Op zondag 7 september 2014 organiseert Stichting Truckrun Weert voor de 4e keer de Truckrun voor mensen met een beperking.

    We rijden dan met ca 225 vrachtauto’s een toertocht door Weert en omstreken. Op deze speciale dag liggen blijdschap en emoties voor iedereen (deelnemers/bijrijders, chauffeurs en vrijwilligers) dicht bij elkaar.

    Om dit evenement ordelijk maar vooral veilig te laten verlopen, is assistentie nodig op verkeersgevaarlijke punten. Wij zoeken nog verkeersregelaars en motorrijders die in het bezit zijn van een geldige certificaat of bereid zijn om dit te behalen.

    Indien je via ons een certificaat wilt halen dan sturen wij jou t.z.t. een inlogcode en de verdere instructie hiervoor op.

    Op de dag zelf zorgen we natuurlijk voor een leuke attentie en een lunchpakket.

    Verder sluit de organisatie voor iedere verkeersregelaar een verzekering af.

    Hopelijk loop jij warm voor dit evenement en wil je er samen met ons er een mooie dag van maken.

    Inschrijven kan via onze website www.truckrunweert.nl. Daar kun je ook de route vinden (in GPS). Wil je meer informatie dan kun je mailen naar info@truckrunweert.nl, bellen mag natuurlijk ook tel.: Johan Wouters 06-29017534

    Heb je belangstelling meld u aan, en reserveer de datum in uw agenda.

    Zonder jullie inzet geen evenement

    Bij voorbaat al hartelijk dank voor jullie medewerking

  • Bremmie

    Ik neem aan dat je dan ook beschikt over uitgebreide documentatie en bewijzen? Anders valt de opmerking/oproep van jou gewoon onder laster en smaad.

    Daarbij is een overtuigende wijze om stelling te nemen simpelweg een rechtszaak beginnen. Als je in het gelijk wordt gesteld, is overtuigend bewijs geleverd dat het bedrijf beschadigend optreedt jegens jou en/of anderen.

    De uitspraak van de rechter is dan ook openbaar en je kunt er vrolijk op wijzen ook….

    Tot dat moment ben ik bang dat ik de oproep schaar onder de categorie: veel geblaat, weinig wol. Als je al een geschil hebt met een bedrijf, los het professioneel op.

  • Erik Michael

    Ik denk dat we eens de boel plat moeten gooien. Bij veel werkzaamheden aan de weg zijn verkeersregelaars verplicht. Als er geen verkeersregelaars zijn dan mag het werk geen doorgang vinden.We moeten niet teveel praten maar gewoon actie voeren anders blijft de situatie gewoon hetzelfde

  • angel77

    Erik Michael Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik denk dat we eens de boel plat moeten gooien.

    > Bij veel werkzaamheden aan de weg zijn

    > verkeersregelaars verplicht. Als er geen

    > verkeersregelaars zijn dan mag het werk geen

    > doorgang vinden.We moeten niet teveel praten maar

    > gewoon actie voeren anders blijft de situatie

    > gewoon hetzelfde

    Is een idee..

    Er zijn nog meerdere redenen te bedenken om dat te doen. :)

    Die andere redenen wil ik in DM wel uitleggen / verklaren

  • Planner

    Ik denk dat we eens de boel plat moeten gooien.

    Wie bedoel je met “we”?

    In Nederland heb je weliswaar het recht om te staken, maar daar zijn wel een aantal regels aan verbonden. Het belangrijkste is dat er recht is op ontslagbescherming, wanneer een staking is aangezegd door een vakbond, en de stakers lid zijn van die vakbond. Ben je geen lid, of wordt de staking niet door een vakbond aangezegd (ook al ben je lid), dan heb je geen recht op ontslagbescherming en is er sprake van een “wilde staking”.

    Voordat je dit soort zaken roept, lijkt mij het verstandig je eerst eens in de materie te verdiepen. De eerste stap om iets te bereiken is om massaal lid te worden van een vakbond, deze het gesprek aan te laten gaan met de werkgever(s), en als dat niets oplost, dan pas kan je eens na gaan denken over een, door de vakbonden georganiseerde staking of andere actie

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.