Archief

  • Bremmie

    Heuh, beste Planner,

    Graag even correct citeren. De door jou aangehaalde citaat is niet van mij, maar van Erik Michael van 14 maart 2014 (:P)

    Daarnaast wil ik toch de gelegenheid te baat nemen jou te wijzen op een kleine onjuistheid in de redenatie.

    Het stakingsrecht geldt voor eenieder. Het is niet noodzakelijk om daarbij lid te zijn van een vakbond! Het lidmaatschap van een vakbond is handig, omdat zij, in een dergelijk geval, de kosten op zich neemt en voor een bepaalde tijd de loonkosten doorbetaalt van de stakers (met lidmaatschap). Daarnaast heeft een vakbond een grotere hefboom om een compromis af te dwingen.

    Het is daarom niet juist te suggereren dat men niet mag gaan staken, als je niet lid bent van een vakbond, of dat je daardoor makkelijker ontslagen kunt worden. De rechter zal hier echt niet aan meewerken aan dit soort onzin.

  • Planner

    Bremmie

    Graag even correct citeren. De door jou aangehaalde citaat is niet van mij, maar van Erik Michael van 14 maart 2014(:P)

    Sorry, aangepast :)-D

    Bremmie

    Daarnaast wil ik toch de gelegenheid te baat nemen jou te wijzen op een kleine onjuistheid in de redenatie.

    Het stakingsrecht geldt voor eenieder. Het is niet noodzakelijk om daarbij lid te zijn van een vakbond! Het lidmaatschap van een vakbond is handig, omdat zij, in een dergelijk geval, de kosten op zich neemt en voor een bepaalde tijd de loonkosten doorbetaalt van de stakers (met lidmaatschap). Daarnaast heeft een vakbond een grotere hefboom om een compromis af te dwingen.

    Het is daarom niet juist te suggereren dat men niet mag gaan staken, als je niet lid bent van een vakbond, of dat je daardoor makkelijker ontslagen kunt worden. De rechter zal hier echt niet aan meewerken aan dit soort onzin.

    Ik denk dat je toch echt eens even informatie moet gaan zoeken? Ik zeg overigens niet dat je niet mag staken. Maar bij een zogenaamde “wilde staking” hebben werknemers toch echt geen ontslagbescherming, en wanneer het aan een rechter voorgelegd wordt, zal een dergelijke staking (veel) eerder als onrechtmatig aangemerkt worden. Daarnaast zie ik het niet gebeuren dat een ongeorganiseerde groep werknemers samen een dergelijke actie op touw kunnen zetten, dus lijkt het mij verder een fictieve discussie. Als jullie wat willen bereiken, wordt dan lid van een vakbond en ga samen de strijd aan, alleen gaan jullie het echt niet redden….

  • Beheerder (Dennis)

    Archief oude Prikpagina

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.