Archief

  • Rein Brouwer

    Hoi Verkeersregelaars… Dit weekend was Brink verkeer met 105 man aanwezig bij de totale afsluiting van de Muiderbrug.Wat een super verloop van alle mensen die weer erg hun best hebben gedaan.Met dank aan de medewerkers. En ook het persooneel van Verluys Infra voor de goede service en het eten wat prima geregeld was. Als er nog mensen zijn die ook zo.n Mooi T Shirt willen hebben neem dan even kontact ons op.

    ps op het shirt staat de komplete platte grond van het project. Groeten Rein .namens Brink verkeer …..

  • Beheerder

    denk je er wel even aan dat je ook tussen neus en lippen de bedrijfsnaam nog even noemt hahaha.

    Ik heb jullie zien staan, zal er leuk uit, top!

  • De Verkeersregelaars Centrale

    Hierbij wil ik mijn dank uitspreken aan de Verkeersregelaars die meegewerkt hebben aan het groot transport te Naaldwijk.

    Deze hebben door hun uitstekende inzet en motivatie er voor kunnen zorgen dat dit project tot een goed einde gebracht is.

    “De Verkeersregelaars Centrale” leverde in dit project alle verkeersregelaars: 135 verkeersregelaars in 5 diensten van 12 uur, zo hebben er op de route van Vrijdag 20:00uur tot Maandag 05:00 uur, 27 Verkeersregelaars de route volcontinue begeleid.

    Hieronder het persbericht:

    Het transport van de drie transformatoren (gewicht 330 ton per transformator) voor het nieuwe 380kV-station Westerlee is goed verlopen. Van vrijdag tot en met zondag vond dit bijzondere transport plaats vanaf Hoek van Holland door het Westland naar station Westerlee.

    Deze twee miljoen kostende operatie, uitgevoerd door Mammoet transport, verliep volgens planning onder grote publieke belangstelling. Naar schatting hebben een kleine 50.000 mensen een deel van het transport gezien.

    Op de door Verkeersregelaars afgesloten wegen zijn onder meer acht noodbruggen gebouwd om de loodzware transformatoren te vervoeren. Per noodbrug was ongeveer 16 uur nodig om op en af te bouwen.

    De Foto's:

  • Wim Knublauch

    Sinds zaterdat 11-7-2009 bestaat er in Hoogeveen een nieuwe stichting.

    Dit is de Stichting Verenigde Verkeersregelaars Hoogeveen.

    Wij zijn allemaal vrijwilligers die het leuk vinden om bij evenementen zoals de Ronde van Drenthe, de Cascaderun in Hogeveen, de Marathon van Amersfoort ennog meer andere evenementen actief op te treden als verkeersregelaar. Ook voor andere evenementen zijn wij beschikbaar.

  • Rein Brouwer

    Hoi iedereen hier op het forum wij waren ook aan wezig op de Zwartecross .En ik wil iedereen bedanken voor de samenwerking .Ook de politie en de lunch boys en taxi sitax.en ook de mensen van Brinkverkeer.tot volgend jaar…Rein brouwer .

  • Jordy Kok

    hopelijk is het volgend jaar alleen iets beter geregeld. maar verder was het dit jaar weer erg gezellig.

    groetjes Jordy

  • meden199

    Regelmatig ben ik actief als evenementen verkeersregelaar.

    Steeds vaker krijg ik de vraag van mensen om mij heen of ik op dat moment wel bevoegd ben.

    Ik heb echter geen papier/pasje waarop staat dat ik bevoeg (evenement( verkeersregelaar ben. Ik moet dan maar vertrouwen op de persoon die alles met de Gemeente/Politie regelt.

    Zijn er evenement verkeersregelaars die wel een bewijs van aanstelling kunnen tonen op het moment dat daarom wordt gevraagd?

    Ik weet dat de professionele verkeersregelaars een pasje hebben met hun bewijs van aanstelling.

  • Dirk

    Beste Meden,

    Je zal dan in een Groslijst vermeld moeten staan.

    Er is dan geen pas of bewijs bij jou wat aangeeft dat je bevoegd bent, daar is de oganisatie verantwoordelijk voor….dus, ja…je zal daar op moeten vertrouwen :-)

    Ga er vanuit dat als je voor het evenement een politie instructie krijgt, dit ook wel goed geregeld is.

    Krijg je die instructie niet (Verplicht voor evenementenregelaars) dan zou ik het wel even nakijken.

  • meden199

    Dank voor de reactie.

    Het probleem is ook niet dat ik de organisatie/instructeur niet vertouw, maar vertrouwt de verkeersdeelnemer mij wel?

    En steeds vaker moet ik op die vraag “nee” antwoorden.

    Zelfs een landelijk bevoegd verkeersregelaar stelde mij laatst de bevoegdheids vraag, en die vond het maar vreemd dat wij niet iets van aantelling bij ons hadden.

    Ik ga het bij de volgende instructie toch eens in de groep gooien.

  • Dirk

    Je hoeft dat op zich niet bij je te hebben.

    Door plaatsing op de groslijst vallen alle evenementenregelaars op dat evenement onder 1 aanstellingsbesluitnummer.

    Door die lijst ben je dan ook door de gemeente aangesteld als bevoegd verkeersregelaar.

    Het aanstellen van de verkeersregelaar

    De verkeersregelaar wordt per evenement aangesteld door de burgemeester, die deze bevoegdheid aan de politie kan doorgeven. Aanstelling vindt plaats na controle van de verzekering ( de gewaarmerkte verzekeringspolis ) en een lijst met de naam, het adres en de geboorte datum van iedere verkeersregelaar. Deze formulieren moeten minimaal twee weken voor het evenement bij de vergunningverlener en/of politie zijn. De officidle aanstelling wordt hierna verzonden naar de organisatie en moet op de dag van het evenement getoond kunnen worden aan de politie.

    Instructie

    In artikel 4 van de Regeling Verkeersregelaars staat dat verkeersregelaars mondeling of schriftelijk instructie moeten krijgen van de politie. Per politieregio kan worden bezien welke instructie de voorkeur heeft. De verkeersregelaar bij evenementen kan alleen optreden onder direct toezicht van de politie. Ook dit is een verplichting die in de wettelijke regeling staat.

    Wat mag deze verkeersregelaar bij evenementen ?

    Het meest bijzonder is dat de aangestelde verkeersregelaar een stopteken en een optrekteken mag geven. Dit wordt in de instructie toegelicht. Het gebruik van de bevoegdheid is afhankelijk van de toegewezen plaats in de route. Regelen mag alleen op de dag van het evenement en op de plekken die met de politie zijn afgesproken. Een verkeersregelaar mag niet als zodanig optreden als hij zich in of op een voertuig bevind. Dus optreden kan alleen stilstaand en goed zichtbaar. Van de verkeersregelaars wordt kennis van de huidige verkeersregels verwacht.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.