Beste verkeersregelaars,
Ik werk sinds afgelopen jaar als verkeersregelaar en heb in z'n korte tijd al best een heleboel agressie meegemaakt, er moet wat gebeuren betreft de veiligheid van verkeersregelaars.
Verkeer agressie komt steeds meer voor, mensen hebben echt lak aan verkeersregelaars, en hulp van politie krijg je alleen als er een incident is geweest, maar een incident voorkomen nemen zij niet serieus.
Ik begrijp het wel als dit zo door gaat dat er geen enkele verkeersregelaar nog de weg op wil gaan.
Voor mij part mag de verkeersregelaar wel een soort van bevoegdheid krijgen, zoals een BOA, of iemand die een BOA diploma heeft mee laten gaan met een verkeersregelaar, in iedergeval, dat een verkeersregelaar hulp krijgt van iemand die bevoegd is mensen te bekeuren/op te pakken wanneer het mis gaat.
Het is ook geen slecht idee om een verkeersregelaar/BOA een vuurwapen of een taser mee te geven en een kogelvrije vest(alleen gescreende en goed getrainde mensen), want zie het voor je als een militair/marechaussee voor een roadblock staat of op de weg, dat straalt gezag uit mensen stoppen al vanuit zichzelf, mensen respecteren wel een militair maar een verkeersregelaar niet?
Dit was altijd een taak geweest van de politie, en weggebruikers stoppen wel voor een agent, maar voor een verkeersregelaar niet?
Wij staan niet toch niet voor de lol op de weg?
En oke, ik geef ook toe dat er veel niet snuggere figuren als verkeersregelaar werken, maar juist daarbij moeten zij hulp krijgen van een bevoegd iemand(zoals hierboven beschreven).
Ook vind ik dat een verkeersregelaar niet alleen op de weg moet staan, met 2 man is het altijd beter, want die zien meer dan 1.
En met 12uurs diensten, heb ik ook meegemaakt dat er geen pauze voorkomt, dit vind ik niet kunnen.
Ik hoop hiermee dat er wat gaat gebeuren betreft veiligheid van verkeersregelaars, en hoop dat dit serieus wordt genomen.