Archief

• Bremmie

@Marceline,

We kunnen altijd blijven hopen. Momenteel zullen veel bedrijven de lopende crisis gebruiken om juist niet extra te belonen. Sterker nog, diverse bedrijven roepen hun werknemers al op om in te stemmen met versoberingsplannen.

Juist de vrijheid om jezelf te verbinden aan een bepaalde CAO-sector leidt er toe dat veel bedrijven de vrijheid nemen dit NIET te doen. Dit gaat dan ook ten koste van de arbeidsomstandigheden en de veiligheid, alsook de eenduidige beloning van de medewerker op de weg.

Het is triest dat het noodzakelijk is dat, anno 2013, werknemers moeizaam moeten ploeteren om eenduidigheid op hun segment af te dwingen d.m.v. een CAO.

Groet,

Bremmie

• appie

>:D

• appie

(tu) Er moet zeker een cao komen voor verkeersregelaars, we zijn toch geen putjes scheppers ?

De opdrachtgevers verdienen er goed aan,.

Wij zijn echte vakmensen.

• Bremmie

appie Schreef:

——————————————————-

> (tu) Er moet zeker een cao komen voor

> verkeersregelaars, we zijn toch geen putjes

> scheppers ?

>

Hehehehe,

Ik weet uit ervaring dat putjesscheppers een beter salaris hebben dan wij en ook een veel leukere werkomgeving, namelijk de vrachtauto met zuiger er op.

• Ken

Beste verkeersregelaars,

Ik werk sinds afgelopen jaar als verkeersregelaar en heb in z'n korte tijd al best een heleboel agressie meegemaakt, er moet wat gebeuren betreft de veiligheid van verkeersregelaars.

Verkeer agressie komt steeds meer voor, mensen hebben echt lak aan verkeersregelaars, en hulp van politie krijg je alleen als er een incident is geweest, maar een incident voorkomen nemen zij niet serieus.

Ik begrijp het wel als dit zo door gaat dat er geen enkele verkeersregelaar nog de weg op wil gaan.

Voor mij part mag de verkeersregelaar wel een soort van bevoegdheid krijgen, zoals een BOA, of iemand die een BOA diploma heeft mee laten gaan met een verkeersregelaar, in iedergeval, dat een verkeersregelaar hulp krijgt van iemand die bevoegd is mensen te bekeuren/op te pakken wanneer het mis gaat.

Het is ook geen slecht idee om een verkeersregelaar/BOA een vuurwapen of een taser mee te geven en een kogelvrije vest(alleen gescreende en goed getrainde mensen), want zie het voor je als een militair/marechaussee voor een roadblock staat of op de weg, dat straalt gezag uit mensen stoppen al vanuit zichzelf, mensen respecteren wel een militair maar een verkeersregelaar niet?

Dit was altijd een taak geweest van de politie, en weggebruikers stoppen wel voor een agent, maar voor een verkeersregelaar niet?

Wij staan niet toch niet voor de lol op de weg?

En oke, ik geef ook toe dat er veel niet snuggere figuren als verkeersregelaar werken, maar juist daarbij moeten zij hulp krijgen van een bevoegd iemand(zoals hierboven beschreven).

Ook vind ik dat een verkeersregelaar niet alleen op de weg moet staan, met 2 man is het altijd beter, want die zien meer dan 1.

En met 12uurs diensten, heb ik ook meegemaakt dat er geen pauze voorkomt, dit vind ik niet kunnen.

Ik hoop hiermee dat er wat gaat gebeuren betreft veiligheid van verkeersregelaars, en hoop dat dit serieus wordt genomen.

• Bremmie

Welkom op het ons arbeidssegment, Ken en ook welkom op het forum.

Ik zou willen beginnen met voor te stellen de forumtopics door te lezen. Je zult ontdekken dat deze discussies al langere tijd lopen.

Daarbij is het wellicht niet verstandig om verkeersregelaars en BOA's uit te rusten met wapens van welke soort ook. Voor zover ik het weet zijn zij slechts voorbehouden aan de Algemene Opsporingsambtenaars; politie, marechaussee.

De vkr dient het verkeer te regelen. Veel collega's uitrusten met wapens, is hetzelfde als de kat op het spek binden; je kunt er vanuit gaan dat dit vroeg of laat, eerder vroeg, verkeerd gaat.

Veel collega's zijn zich al niet bewust wat zij aan het doen zijn op de weg en als de weggebruiker het niet snapt en niet de aangegeven tekens opvolgt, wat is dan de volgende actie? Uit de auto sleuren en taseren??

Ten aanzien van de werkroosters; dit is echt iets tussen werkgever en werknemer. Een werknemer die een hele week nachtdiensten draait, of meer dan 2x 12-uursdiensten heeft gedraaid in een week, sorry, maar daar ben je zelf bij aanwezig. Je kunt je werkgever ook zeggen dat je dit zat bent en dat de planning hier zorgvuldiger mee moet omgaan. Op een forum klagen over gedragingen van je werkgever heeft niet veel nut als je deze zelf ook niet op de hoogte stelt van het feit dat deze de voorgeschreven arbeids- en rusttijden overtreedt.

Het is een vaststaand feit dat dit over de gehele marktbreedte veel te vaak voorkomt. Ook hierbij; lees de forumtopics maar eens door.

Pauzes op de werklocatie. Da's echt een luxe. Vaak is het ook niet direct de schuld van de werkgever. Als een opdrachtgever 3 man besteld en er zijn ook 3 afzetposten, dan ben je inderdaad de sjaak. Het is aan de werkgever om er op te wijzen dat dit niet verstandig is en dat het noodzakelijk is om een extra persoon mee te sturen voor de aflossingen. Echter, de prioriteit van de werkgever is natuurlijk winst maken. Hij gaat die extra persoon dus echt niet op eigen kosten meesturen :D

• Planner

Bremmie

Daarbij is het wellicht niet verstandig om verkeersregelaars en BOA's uit te rusten met wapens van welke soort ook.

Om (particuliere) verkeersregelaars met wapens uit te rusten gaat, behalve dat het niet verstandig is, ook zeker niet op korte, en waarschijnlijk ook niet op lange termijn gebeuren. Voor BOA's ligt dat anders, die zijn soms al uitgerust met (vuur)wapens.

Bremmie

Voor zover ik het weet zijn zij slechts voorbehouden aan de Algemene Opsporingsambtenaars; politie, marechaussee.

Nee hoor, naast Algemeen Opsporingsambtenaren (van de Politie en Marechaussee), zijn er ook BOA's maar ook NIET BOA's bij bijv. de politie, Marechaussee, FIOD, doaune, boswachter, parketpolitie, DJI, DV&O, DNB en dan heb ik er vast nog wel een paar vergeten, die met (vuur)-wapens uitgerust zijn.

Bremmie

Pauzes op de werklocatie. Da's echt een luxe. Vaak is het ook niet direct de schuld van de werkgever. Als een opdrachtgever 3 man besteld en er zijn ook 3 afzetposten, dan ben je inderdaad de sjaak. Het is aan de werkgever om er op te wijzen dat dit niet verstandig is en dat het noodzakelijk is om een extra persoon mee te sturen voor de aflossingen. Echter, de prioriteit van de werkgever is natuurlijk winst maken. Hij gaat die extra persoon dus echt niet op eigen kosten meesturen

Dat jij begrip hebt voor een werkgever is mooi, maar een werkgever kan en mag zijn verantwoordelijkheid in deze niet afschuiven op een opdrachtgever. In de ArbeidstijdenWet en het Arbeidstijdenbesluit staan (onder andere) de regels m.b.t. pauzes.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0007671/#Hoofdstuk5_52_SUBPAR681922

http://wetten.overheid.nl/BWBR0007687/#Hoofdstuk4_46

• Bremmie

Planner Schreef:

——————————————————-

> > Dat jij begrip hebt voor een werkgever is mooi,

> maar een werkgever kan en mag zijn

> verantwoordelijkheid in deze niet afschuiven op

> een opdrachtgever. In de ArbeidstijdenWet en het

> Arbeidstijdenbesluit staan (onder andere) de

> regels m.b.t. pauzes.

>

> http://wetten.overheid.nl/BWBR0007671/#Hoofdstuk5_

> 52_SUBPAR681922

> http://wetten.overheid.nl/BWBR0007687/#Hoofdstuk4_

> 46

Beste Planner,

Zeker, je hebt gelijk. De werkgever is degene die de Arbeidstijdenwet dient uit te voeren ten opzichte van diens werknemer. Mijn verhaal was dan meer bedoeld als toelichting wat het standpunt van werkgever hierin is. Hoewel werkgever donders goed op de hoogte is van de verplichtingen, heeft geen enkele zin om geld weg te geven, zonder er iets voor terug te krijgen.

Helaas zijn er zeer weinig werkgevers op dit segment die hier iets tegen kunnen en willen doen. Veelal moeten zij instemmen met de wensen van opdrachtgever, omdat zij anders naar een ander stappen die dit wel doet.

• Planner

Bremmie

Helaas zijn er zeer weinig werkgevers op dit segment die hier iets tegen kunnen en willen doen

Het is natuurlijk lekker makkelijk om met de vinger naar anderen (lees werkgevers) te wijzen, maar dan wijzen er nog veel meer vingers naar jezelf. Hoeveel WERKNEMERS zijn bereid om hier iets tegen te WILLEN doen. Stap 1 zou kunnen zijn om massaal lid te worden van een vakbond, Dat is nog redelijk anoniem, dus je hoeft nergens bang voor re zijn.

• Bremmie

Planner Schreef:

——————————————————-

> Het is natuurlijk lekker makkelijk om met de

> vinger naar anderen (lees werkgevers) te wijzen,

> maar dan wijzen er nog veel meer vingers naar

> jezelf. Hoeveel WERKNEMERS zijn bereid om hier

> iets tegen te WILLEN doen. Stap 1 zou kunnen zijn

> om massaal lid te worden van een vakbond, Dat is

> nog redelijk anoniem, dus je hoeft nergens bang

> voor re zijn.

Lid worden van een vakbond is geen onverstandig idee. Sowieso bij de handhaving van je rechten als werknemer en om de werkgever te attenderen op een controlerende instantie. Voor hen die minder op de hoogte zijn van wet- en regelgeving is de vakbond een adviseur inzake contracten en ontslagrecht.

Dit is trouwens ook de reden dat veel werkgevers met hun gedrag wegkomen, door de massale onwetendheid van de gemiddelde werknemer.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.